Gry blockchainowe stają się coraz popularniejsze nie tylko w kręgach ludzi zainteresowanych stricte krypto. W roku 2024 r. mogą być one absolutnym hitem.
100 milionów graczy
Hype na rynku kryptowalut i „komercyjne wdrożenie” kilku bardzo oczekiwanych gier opartych na blockchainie najprawdopodobniej spowoduje, że „dziesiątki milionów” graczy dołączą do Web3 w 2024 roku, twierdzą przedstawiciele branży gier Web3.
„2024 rok to rok wzrostu pod względem przyciągania ludzi do Web3”, powiedział Yat Siu, współzałożyciel firmy gamingowej i inwestycyjnej Animoca Brands.
Miniony kwartał tego roku w gry Web3 przyciągnął do siebie około 1 miliona unikalnych aktywnych portfeli, według danych DappRadar. Jednak Siu uważa, że może ich być nawet do 100 milionów więcej w przyszłym roku.
„Wiele tytułów gamingowych, które mają być wkrótce wydane, było w fazie alfa lub beta w latach 2022 i 2023, a teraz wszystkie wychodzą do komercyjnego startu w 2024 roku”.
Siu oczekuje najwięcej aktywności w obszarze casualowych gier Web3, w tym mobilnych gier. Zakłada on, że dzięki mniejszym wymaganiom, gry Web3 przyciągną nawet 100 milionów graczy!
Ze względu na większą otwartość dla branży GameFi oraz NFT, spekuluje się, że przodować i wyznaczać nowe trendy w branży nowoczesnego gamingu, będzie zdecydowanie Azja.
Świat to gracze
Johnson Yeh, założyciel i CEO firmy gamingowej Ambrus Studio, mówi, że Web3 gaming „naprawdę może się rozwinąć i osiągnąć masową adopcję przy wsparciu rynku byka”, który ma się rozpocząć w 2024 roku.
„Największy potencjał tkwi w przestrzeni free-to-play, sprzedaży skórek” – powiedział. Jako świetny, znany nam na Polskim rynku przykład, podał on grę Counter Strike, w której tzw. skiny (skórki zmieniające wygląd broni) odegrały pierwsze skrzypce w ekonomii gry.
„Skórki są na smart kontrakcie, są zweryfikowane, unikalne, a jednocześnie pozwalają streamerom, zawodowcom e-sportowym, celebrytom współtworzyć grę oraz przyciągać przychody ze skórek razem z fandomem” – powiedział Yeh.
Tymczasem współzałożyciel The Sandbox, Sebastien Borget, powiedział że generowany przez użytkowników content (UGC) będzie istotnym motywem w grach Web3 w przyszłym roku.
Borget powiedział, że UGC już rozwinęło się na tradycyjnych platformach gamingowych, takich jak Roblox i Unreal Editor dla Fortnite, ten ostatni umożliwiając każdemu tworzenie aktywów i gier wewnątrz flagowej gry Epic Games.
„Zdecentralizowane platformy są szczególnie dobrze ustawione do umożliwienia twórcom i nagradzania ich za ich wkład poprzez technologię Web3”.
Specjaliści w branży nowoczesnych gier, twierdzą że trend kreowania i monetyzowania swoich działań na tematyce web3 i kryptowalut będzie kontynuowany, ale póki co nie w USA, ze względu na mnogość wpadek z nimi związanych.
„Jeśli Amerykanie uważają, że krypto to oszustwo, to anglojęzyczna Ziemia, że tak powiem, uważa, że to oszustwo. Gdy idziesz na Bliski Wschód czy nawet do miejsc takich jak Francja – Paryż ostatnio szaleje na punkcie NFT”.
Dodał, że gdy tylko będzie jasność prawna w Stanach Zjednoczonych, celebryci wrócą tłumami.
Apple to game changer metaversum
Yeh z Ambrus Studio powiedział, że mniejsi influencerzy będą o wiele ostrożniejsi w swoich promocjach, a bardziej znane gwiazdy nie będą chciały podejmować ryzyka.
„Wielu celebrytów poparło te NFT, aby szybko zarobić” – dodał. – „Myślę, że siła celebrytów zmniejszy się w następnym byczym rynku, ale wciąż odegra bardzo, bardzo prominentną rolę”.
Borget dodał, że wiele marek i celebrytów szuka nowatorskich sposobów na zaangażowanie swojej publiczności poprzez rozrywkę opartą na UGC.
„Dostrzegają tę wartość niezależnie od warunków rynkowych Web3” – powiedział.
Słuchawki VR Apple’a to potencjalny „game changer”. Mówiąc o metaversum, Yeh powiedział, że Apple Vision Pro – nadchodzące słuchawki wirtualnej rzeczywistości od giganta technologicznego – to „potencjalny game changer” dla wirtualnych światów, mówiąc, że mogą one osiągnąć znaczne wolumeny sprzedaży, co może pomóc w obniżeniu kosztów sprzętu.
„Im więcej ludzi przyjmie, tym bardziej koszty spadną, co pokonuje jedną z największych przeszkód dla konsumentów, aby wejść w przestrzeń” – powiedział.
Podczas gdy Meta również działa w przestrzeni VR, wypuszczając w tym roku nowy zestaw Quest 3, Yeh uważa, że firma „nie ma takiego samego ikonicznego wizerunku marki jak Apple, aby ludzie chcieli zapłacić dużą cenę”.
Przeczytaj również: Cena Bitcoina rośnie
„Apple to prawdopodobnie jedyny gracz na całym świecie, który może tak zmienić rynkową igłę, mając wystarczającą skalę, aby naprawdę obniżyć koszty sprzętu”.
Apple twierdzi, że słuchawki zostaną dostarczone wczesnym 2024 roku i mają funkcje typowe dla konkurencji, w tym śledzenie oczu i rąk. Wczesne prezentacje przedstawiały je raczej jako urządzenie rzeczywistości mieszanej niż czystego headsetu wirtualnej rzeczywistości.