Najnowsza giełda bitcoinów OKX, zamierza oprzeć się na marketingu sportowym dzięki sponsoringowi Manchester City

Supporters who incite their team at the stadium

Umowa oznacza, że OKX będzie obecne w domu Manchesteru City: stadionie Ethiad.

OKX, giełda kryptowalut typu spot, to najnowsza firma w branży, która wkroczyła do świata sportu. Firma niedawno podpisała umowę sponsorską z mistrzami Premiere League w Manchesterze City, obejmującą ich drużyny męskie, kobiece i e-sportowe.

Jak wynika z komunikatu prasowego, organizacje będą współpracować, aby dostarczyć liczne „doświadczenia” do bazy klientów OKX. Giełda jest drugą co do wielkości na świecie pod względem dziennego obrotu, tylko za Binance.

Umowa firmy z Manchesterem City oznacza również, że OKX będzie „obecny” na stadionach Etihad Stadium i Academy Stadium, z których pierwszy będzie 10. co do wielkości stadionem piłkarskim w Wielkiej Brytanii.

OKX nie jest pierwszą giełdą kryptograficzną, która korzysta z reklam sportowych. Crypto.com i FTX wydały ostatnio duże pieniądze na zakup praw do nazw głównych aren sportowych, podczas gdy logo i branding Coinbase są oklejone wszędzie, od NHL po NBA.

W rzeczywistości wszystkie trzy giełdy rywalizowały w zeszłym miesiącu w walce reklamowej na Super Bowl. Wygląda na to, że reklamy odniosły sukces, przynajmniej w przypadku Coinbase — firma poinformowała, że jej witryna uległa awarii z powodu przepełnienia ruchu wkrótce po emisji reklamy.

Część koncentracji na sporcie może wynikać z demografii. Według sondażu CNBC z sierpnia, młodzi mężczyźni są bardziej skłonni niż inni do inwestowania w kryptowaluty, a także częściej są zagorzałymi fanami sportu.

Sami sportowcy również coraz częściej inwestują w kryptowaluty. Odell Beckham Jr. z NFL wziął całą swoją pensję w Bitcoin w zeszłym roku, podczas gdy Aaron Rodgers ogłosił w listopadzie, że weźmie część własnej pensji w BTC. Tymczasem Tom Brady jest mocno zaangażowany w branżę kryptograficzną, zarówno z własnym start-upem, Autograph, jak i udziałami kapitałowymi w FTX.

Sam Bankman Fried, dyrektor generalny FTX, twierdzi, że sport w jego firmie „wyraźnie działa”. W zeszłym miesiącu powiedział, że „przebił wszystko inne”, co FTX zrobił w zakresie marketingu, i że jest to „na myśli” każdego, kto jest teraz zaznajomiony z marką.