Binance inwestuje 200 mln USD w Forbes w celu zwiększenia wiedzy konsumentów na temat Bitcoina

„Media są niezbędnym elementem budowania powszechnego zrozumienia i edukacji konsumentów” – powiedział CEO Binance.

Binance, największa na świecie giełda kryptowalut pod względem wolumenu obrotu, dokonuje strategicznej inwestycji w 104-letni magazyn Forbes by poprawić zrozumienie przez konsumentów tematyki kryptowalut i blockchainu.

Forbes i Magnum Opus Acquisition Limited, notowana na giełdzie spółka zajmująca się przejęciami specjalnego przeznaczenia (SPAC), oficjalnie ogłosiły w czwartek zabezpieczenie strategicznej inwestycji o wartości 200 milionów dolarów od Binance.

Forbes wcześniej ogłosiło plany upublicznienia poprzez połączenie biznesowe z Magnum Opus w sierpniu 2021 roku, a transakcja ma zostać zamknięta w I kwartale 2022 roku.

Strategiczna inwestycja Binance będzie polegać na przejęciu przez Binance umów subskrypcyjnych reprezentujących 200 milionów dolarów zaangażowania w 400 milionów dolarów prywatnej inwestycji w publiczny kapitał (PIPE), która została ogłoszona wraz z zamiarem upublicznienia Forbesa.

„Z Binance przejmie istniejące zobowiązania w ramach PIPE, całkowita wielkość PIPE pozostanie na poziomie 400 milionów dolarów, a inwestycja Binance będzie przebiegać zgodnie z zasadniczo tymi samymi warunkami, co obecni inwestorzy PIPE” – czytamy w komunikacie.

W ramach umowy do zarządu Forbes dołączą dyrektor ds. komunikacji w Binance Patrick Hillmann i szef Binance Labs Bill Chin.

Według dyrektora generalnego Forbes, Mike’a Federle, inwestycja z Binance pomoże firmie zdobyć „doświadczenie, sieć i zasoby wiodącej na świecie giełdy kryptograficznej i jednego z najbardziej udanych innowatorów blockchain na świecie”.

„Forbes jest zaangażowany w odkrywanie złożoności i dostarczanie przydatnych informacji na temat technologii blockchain i wszystkich pojawiających się zasobów cyfrowych” – zauważył.

Założyciel i dyrektor generalny Binance, Changpeng Zhao, podkreślił znaczenie wspierania mediów w branży kryptograficznej w ramach zobowiązania firmy do zwiększania wiedzy konsumentów i przyjmowania kryptowalut, stwierdzając:

„W miarę postępu technologii Web3, blockchain i dojrzewania rynku kryptowalut wiemy, że media są niezbędnym elementem budowania powszechnego zrozumienia i edukacji konsumentów. Z niecierpliwością czekamy na wzmocnienie inicjatyw cyfrowych Forbesa, gdy przekształcą się one w platformę do analizy inwestycji na wyższym poziomie”.

Rzecznik Binance powiedział Cointelegraph, że ich inwestycja w Forbes „byłaby pierwszą tego typu inwestycją” w branży medialnej, dodając: „Web2 miał ogromny wpływ na sektor medialny. Wierzymy, że Web3 może odgrywać równie ważną rolę w grać w przyszłość dziennikarstwa i publikacji”.

Binance najwyraźniej jak dotąd odniósł sukces w swojej misji promowania wiedzy o kryptowalutach i Bitcoinie. W kwietniu 2020 r. Binance nabyło CoinMarketCap, najpopularniejszą witrynę kryptograficzną z 187 milionami odwiedzin w sierpniu 2021 r. Oprócz oferowania wykresów kapitalizacji rynkowej, witryna dostarcza wiadomości, aktualizacje i aktualnych liderów rynku. Firma uruchomiła następnie własny portal edukacji kryptograficznej, znany jako CMC Alexandria, we wrześniu 2020 roku.